2020年11月24日星期二

『不是機器人啊!』 『你也是人類嗎?』

最近睇咗兩套韓劇,都係關於 ai robot。

劇裡面嘅 robot都係演員扮,外型、說話、表情、動作都同真人一樣,我仲覺得係為劇情而誇大咗 robot嘅像真度。

上星期,見到韓國電視台有個 ai 女主播,原型係真人女主播金柱夏,真係一模一樣,動作說話都好像真,同電視劇裡面嘅 robot一樣。

片段裡面,除咗 robot表演外,仲有同真人版對答,我唔識韓文,唔知佢對答是否合邏輯同流利,但好奇怪,robot唔係同真人同場,而係喺螢光幕裡面,令我有 d懷疑個 robot係真人扮嘅,我冇完全懷疑,只因為覺得一間電視台唔會講咁大個大話。我哋拭目以待啦。

btw,個原型 model有乜嘢感覺呢?有一個同自己一模一樣嘅…人,但行動唔到自己控制,有冇擔心會畀人指揮去做乜呢?又有冇擔心自己份工呢?佢應該好了解『你也是人類嗎』個人類嘅感受。


呢兩套劇收視率都唔好,係因為冇大牌演員?定係因為觀眾唔鍾意像真度咁高嘅機械人?

有一部我好鍾意嘅電影, "A.I. Artificial Intelligence",當年唔致於慘淡收場,但同預期相距好大,仲引嚟好多人抨擊,佢哋就係接受唔到個機械人同真人一樣。有人研究呢個現象,叫 uncanny valley,就係講機械人像真度嘅高低同人類接受程度嘅關係。


『不是機器人啊!』係女機械人,但交畀金主測試前壞咗,科學家搵機械人嘅原型扮住一陣,打算修理好交換番,但當然有波折先有戲做啦。

於是,女主角變咗一人分飾三個角色,真人、機械人、真人扮機械人,我覺得佢演三個角色都有好高辨識度,完全表達到各自嘅身份。


『你也是人類嗎?』係男機械人,係一個科學家造出嚟代替自己見唔到嘅仔,所以機械人主要係一個『阿媽個仔』嘅設定,但後來佢要扮演原型,所以都係三個角色,真人、機械人、機械人扮真人,原型係冷漠、少少暴戾同憤世嫉俗,我唔係好覺得佢演到嗰種『扮』嘅感覺,但機械人同真人兩者眼神、動態嘅分別都表達得好好嘅。

『你也是人類嗎』個編劇或者導演應該同我一樣咁鍾意 "A.I." 呢部電影,小機械人第一次啟動叫媽媽嘅場景,同 "A.I." 極相似,電影 "A.I." 有好幾個經典場面,劇裡面都有:
- 初次啟動,房間嘅光線、母子嘅互動;
- 機械人沉喺泳池裡面,感覺無助、被遺棄;
- 最後流出眼淚,令觀眾覺得機械人已經得到圓滿嘅感情,變成真人。(呢段我覺得 over咗,可能個電視編劇好鍾意)
編劇仲將電影裡機械人個名畀咗媽媽嘅朋友。

其實成個真人vs機械人情節都同電影類似,就係爭取媽媽嘅愛。

電視劇機械人比電影版幸福,媽媽冇真正遺棄佢,仲為咗救佢犧牲自己生命,呢一點我相信係呢兩個機械人最重視嘅:被媽媽肯定同埋被愛。


『不是機器人啊』男女主角都好自然,冇嗰 d chok樣場面,雖然情節都幾浮誇,但所有角色都做得好自然,睇得好舒服。
男主角因為自己竟然愛上機械人而懊惱,我覺得,只要嗰件物件會同佢有感情交流,『愛上』係好自然嘅事,我記得喺 "A.I." 嘅 forum有人舉咗個例子,『我哋經常會換牙刷,掉嘅時候唔會有乜嘢感覺,但假如枝牙刷會每日同你講早晨,聽你講發咗乜嘢夢,會同你講笑,會安慰你,當有日佢爛咗要掉,你捨唔捨得?就算一枝新牙刷都會做同樣嘅事,但佢同你冇共同回憶,你同佢講番前日嘅事,佢一無所知,你都會若有所失。』所以重點係交流,如果冇交流,就算對方係人類,都唔會有感情。

『你也是人類嗎』好多 twist,情節都幾出人意表。

女主角義無反顧咁愛上機械人,…我覺得呢套劇主線唔係男女愛情,而係母子情,而且機械人一再表示自己冇感情,所以,雖然佢都有買禮物畀女主角,但我總覺得只係機械人忽然覺得要保護佢(唔記得點解),繼而模仿配合女主角嘅愛,我感覺唔到佢有愛情,可能佢學緊啦,a.i.應該係會由自我學習而產生新技能,同埋自我演進。

至於機械人同媽媽嘅愛,係佢存在嘅目的,佢哋喺捷克生活咁多年,係好溫馨嘅母子關係,但同 " A.I." 嘅 david一樣,幾溫馨嘅關係,都敵唔過血緣,有血緣嘅介入,媽媽嘅取捨就會好直接。呢套劇令我最安慰嘅係媽媽只係將佢排後咗,始終都唔捨得毀滅佢,可能編劇同我一樣,畀 "A.I." 個媽媽刺得好心痛,要補償一吓啦。


我好鍾意睇呢種戲,會為被人類辜負嘅機械人喊,但其實,我覺得 a.i.好可怕,如果科學家繼續致力發展懂得自我學習同進化嘅 a.i.,會唔會真係出現 matrix嘅世界?





沒有留言:

發佈留言