2022年1月29日星期六

龐加萊回歸 Poincaré Recurrence Theorem

假如一個原子可以回復初始狀態,宇宙中每一個原子同一時間回復到初始狀態都肯定會發生,只係或然率嘅問題,曾經發生嘅都會重覆發生,亦即係輪迴。

Albert Einstein喺佢朋友 Michele Bresso離世後,安慰佢家人話: 

『現在,他比我稍早離開了這奇異的世界。這不代表甚麼。像我們這些信仰物理的人都知道:過去、現在、未來的差異,僅是一種堅固持久的幻覺。

Now he has departed from this strange world a little ahead of me. That means nothing. People like us, who believe in physics, know that the distinction between past, present and future is only a stubbornly persistent illusion.』

有人又咁安慰人,『親友離世唔好太傷心,當原子返到初始狀態後,失去嘅又會返嚟。宇宙中,輪迴可能已經發生好多次。』

但係,你對上一次輪迴有記憶嗎?冇,就即係上次同你無關,就算同一個肉體,都係另一個人。緣份,一生人就係呢一次。

原子歸位,宇宙重置,走向仲會同上次一樣?你仲會認識同一個人?你父母仲會認識然後生咗你?你祖先仲會結合生咗你祖父母?

原子回復嘅初始狀態究竟係邊一個點?會唔會未去到我存在嘅點又重置咗?

部分重置又會點?


我從未試圖認識同了解相對論之類嘅嘢 ,我知道會諗到黐線(然後都唔明),以上只係我偶然聽人提到 poincaré recurrence theorem 而嚟嘅問題。

無論有幾多次輪迴,有幾多個平行宇宙,帶住呢一套記憶嘅就只有呢一生,呢一次嘅我。

即係呢,回收個膠樽,造咗個背囊,裡面唔會裝水囉,就算係都唔係嗰⋯堆(?)⋯水囉。


(夾硬將呢篇歸類去『靈異』,第時有更合適先改啦)



沒有留言:

發佈留言