2024年9月19日星期四

昭和十八年

睇一個電視節目,裡面提到有一樣嘢叫『葬冊』,落葬登記冊,記錄每一個落葬人士嘅資料,日期、位置、生前居所、買位嘅人同價錢,唔知仲有冇其他,唔知係唔係包括晒全香港,定只係公營墓地。

anyway,我想講嘅係,睇到其中一頁,竟然見到年份係『昭和』(節目裡,冇提到呢個年份嘅事情,但我相信係刻意嘅,otherwise,成百年嘅記錄,點解係要揭呢一頁?),初時大惑不解,後來諗到應該係關三年零八個月嘅事,雖然我冇親身經歷過,但唔知點解,我一直都好有感覺,可能係細個時聽婆婆講過,呢段時間對婆婆一家有好大影響。







好多人都係自從一部電影之後先知道 731嘅事,但我更早已經喺書度睇到,裡面敍述嘅事情太過不合常態,當時太細,亦未知道戰爭嘅事,所以都係當奇幻故事咁睇,後來,當然仲睇到其他記載啦,hmph⋯

過咗咁耐,生活上都買咗好多日本產品,近年都有去日本旅行,但次數係寥寥可數,一向都唔係咁鍾意日本。

好多人鍾意佢有儀式感,喜歡嗰種氣氛,覺得有文化,亦有人鍾意佢禪意嗰種閒適恬靜,但諗到三年八個月裡面嘅事情,我覺得好分裂。




沒有留言:

發佈留言