2020年10月21日星期三

參觀 – 香港水彩藝術學會 2020畫展

 












我會唔會有一日夠膽參加藝術學會?

參觀嘅人比我想像中多,今年疫情關係,冇現場示範,氣氛冇咁熱烈,不過另有一種憩靜嘅文藝氣氛。

一入門口,就見到只見過一次但印象深刻嘅風格,



相信呢位畫家對人體骨骼肌肉一定係有好深刻嘅認識同研究,淨係睇呢對腳,雖然有衣物,仍令人感覺衣物裡面係有一對活生生嘅腿,衣料嘅形態話畀我知兩條腿係活動緊,究竟要點先能夠畫到咁嘅地步?

不過,同一位畫家,畫風一轉,風格完全變晒,可能想表現嘅重點唔一樣啦。

點解容許前面有咁大塊冇 detail?係唔係後面畫面多細節,平衡番?如果成幅都咁多細節,畫面會冇 focus?


呢撻係意外定係刻意想表現 d乜嘢?



















顏色融合之餘又可以各自守住自己嘅位置,
係唔係要控制紙上面嘅水份?
同埋兩種色嘅含水量?
我覺得顏料濃度好難控制。








好鍾意呢種顏色豐富又有層次嘅背景,畫水彩都係因為鍾意呢種畫面,然而通常都做唔到,一係暈染形態唔靚,一係各種顏色混埋變咗污糟色。


一枝植物裡面有深有淺,
應該係用咗 masking fluid,
雖然顏色分佈有少少突兀,
但都值得參考。








唔記得同上面係唔係同一幅畫 (我唔係好想將人哋成幅畫影落嚟,好似唔係幾好咁),
彩色嘅雲好豐富,
明暗位各自繽紛。
不過似乎實咗 d,
似棉花多 d。



顏料嘅 granulation好靚,不過我用嘅顏料得 ultramarine同 yellow orchre有 granulation,似乎係 organic pigment成份多先容易 granulates,即係貴嘅顏料,daniel smith 就有好多種色有 granulation。

不過,原來有一種 granulation medium,話會令一般顏料產生沈澱。







前面塊地層次分明,
畫家喺比較高嘅草底下加咗深色,
更有立體感同層次。



尤其鍾意個頭冠,本來好複雜嘅結構,佢輕描淡寫就表達咗。
因為我知道個冠係點,佢又畫到個 size同比例,顏色明暗都合理,而引導到我喺想像中睇到晒 d絨球同珠片。
所以明暗用色同比例好重要,oh, this is technique!
後面嗰枝翎(?)畫得淡, fade out,但又有水痕 outline番,perfect!
呢幅畫愈睇愈好睇。






參考背景畫法


















水平如鏡嘅畫法























成日都覺得輪廓唔明顯好難畫,
畫家將呢堆曖昧嘅植物畫得咁好。







用色唔單係濃淡有緻,
其實有唔同色,
綠中有啡,啡中有綠,
右下角仲有一抹藍。




幾個光點係玻璃反光,唔係畫嘅內容,不過又好似幾襯,好有氣氛。
明暗同用色都好靚,
我都係好似佢咁畫水,一橫橫咁,點解我畫到似地毯?
睇嚟係用色同明暗問題,我用色太鮮明,冇明暗,似乎係咁。

個錨好有質感。



係龍船花呀…

唔需要每朵每粒都畫得清清楚楚,一朵裡面有幾粒清晰,會引導人諗到成朵都係咁,一簇裡面一朵清晰,就可以令人知道成簇都係咁…😄

葉…,又差不多全部都清晰,如果我畫,應該會同花一樣 blur咗佢,但喺呢幅畫嚟睇,d 葉清晰先啱,因為 d花 blurred唔係因為 out focus。


























充滿水氣嘅樹林,有濃有淡,有化開有實色,有明有暗。




如果係我畫,一定會手忙腳亂咁暈開嗰撻藍色,然後會化到一塌糊塗。




我成日都想畫到色彩咁鮮明,但見到呢幅我又唔係咁鍾意。

不過佢咁豪邁嘅畫法好 impressing,
仲有佢用咗畫紙嘅紋理同擦白嚟表達樓層同燈光,真係好有畫畫嘅智慧。





覺得似油畫,或者 acrylic。






雲彩都可以實色、唔暈染。













構圖簡單,但好有氣氛
水嘅畫法,
留意:倒影形態、
           水面用色、
           留白




唔係我熟悉嘅畫水方式,重點係幾條盪漾嘅線,imply 盪漾嘅水面,大色塊表達平靜水面,.......好似有 conflict喎.......
未必冇可能,
有時間要去觀察吓個海先得,老師都話平時要多觀察事物嘅形態,見到乜都諗吓點畫,咁先有進步。



我記得呢幅都係水,
但而家睇相,
唔係好似。






就算一大片草,都需要層次。
右邊有光嘅缺口將前後打通,好似話:『呢度行到入去,後面仲有嘢。』感覺畫面有深度。
如果畫到棵樹封疊住間屋,會好似隔開咗後面,畫面到此為止咁。




















筆觸由細緻到簡略,顏色由濃到淡,同老師教嘅畫法一樣。
不過佢個天藍同紫之間加咗一層黃色,我覺得有少少奇怪,
但黃加藍冇變綠仲奇怪。















畫到水墨畫咁,綠色用得好豪邁
























加幾條線,
加咗動態畀 d魚。
我諗 d線係刮出嚟。

魚鰭同水虛虛實實畫得好乾淨俐落。

人哋練咗幾耐?
其實我都畫咗好多年…









構圖用色都似永山裕子,
不過大師嘅虛更虛、實更實。

我冇見過永山裕子真跡,
但呢幅都夠我膜拜。

左邊白色虛嘅花配實嘅葉,
我冇諗過可以咁,
一定係成堆 blur晒。






呢幅都係睇色彩混合同 granulation。

片葉畫得好靚。













顏色好靚,諗起我嘅瀑布。














好靚嘅水面,同上面有一幅好似,但呢幅光影更靚。
















跟住幾幅係老師嘅畫。

景色同我喺 tonle sap坐船經過嗰條河道一樣,不過老師畫嘅可能係大澳,仿彿喺 ig見佢講過。

因為係住家嘅關係,河道環境比較雜亂,水嘅迴盪都比較亂,所以水面反光細碎。















光影令人感覺到水下有深度。








我總係唔明,近睇咁混沌,點解遠睇又會咁似。





最鍾意呢幅,小朋友笑容同動作好自然,
老師用右邊嘅黑襯托出左邊嚟嘅陽光,
佢經常都教我哋要夠黑先托到光出嚟。

















睇咗咁多畫,要盡量搵時間練習吓。

幾時會可以放心再上 course呢?




沒有留言:

發佈留言