2021年12月30日星期四

水彩班 13 Dec 2021 – 山巒

今次畫一望無際嘅山巒,網上好多呢種圖片,畫法真係豐儉由人😂,我未學水彩時都畫過,冇細節,純用色彩表達距離,由淡色畫到黑色,但阿sir梗係唔會教咁簡單嘅嘢啦。

一連串嘅山峰,有雪有雲霧,仲有投影(初時睇唔出,係示範時阿sir講先發現),對我嚟講,咩畫起稿都好難,比例硬係唔啱,要跟住曲折起落嘅山峰山巒更難,我以為畫到大致山勢同一層層就ok,但原來阿sir教嘅細緻好多,起碼係各處都有不能忽略嘅重點:
光嘅方向;
每層山嘅分佈;
每座山巒嘅大致起伏;
每個山峰嘅特別形態;
分辨雲同雪,雲要暈開,雪要留白,邊緣係實嘅;
分辨山嘅暗面同投影,暗面會消失喺雲霧裡面,要暈開,投影係實邊。

幅畫主要用 Prussian blue,加少少紫紅調暗d,由遠到近逐漸深色。

第一層底色,積雪要小心留白。
第二層用色濃d,畫暗面,光暗交接位筆觸要 sharp d;暗面大量用乾筆刷白。有同學用 hot press紙,刷白唔到,畫到好困擾。所以畫風景都係 rough最好,不過我都算全天候用 rough,好鍾意睇索咗顏料嘅紙纖維😂,算唔算怪癖?
第三層用更深色嚟強調,Prussian blue唔夠深可以加啡色。

阿sir示範好快,但我哋畫咗好耐,尤其到最後,各有各問題,
刷唔到白,個山冇咗明暗同立體感;
留白唔見晒;
山峰位置、比例、形態唔啱,有d細節畫唔到,影響構圖趣味;
忽略咗大局嘅明暗位,托唔出山勢。

兩年冇上阿sir堂,佢教法唔同咗,以前佢唔會落筆畫我張畫,但呢兩堂佢都手起筆落,大筆一揮咁同我改。佢仲多咗件神器,就係一枝『洗刷筆』,有同學畫得重手咗,加筆補救唔到,佢就出動神器,刷走 d色,真係有備而戰。得到阿sir真跡我梗係開心,改過嘅畫又靚好多,但以後睇番好容易誤會自己真係畫得咁好,而且變咗唔完全係我嘅畫,i'm desparately in love with my work,畫得幾難睇我都當寶咁留住😆,勤力嘅同學會畫過幅,但我每次重畫都差過第一次咖嘛⋯

今堂好論盡,個 palette未 setup好,每種顏料都係得一小點,今次用大量 Prussian blue,嗰一點唔夠用,最後要借用同學嘅顏料。

Cotman on Saunders Waterford 300g rough 15"x11"

前面最深色係阿sir加嘅,唔知點解係佢加先深到色😓。

阿sir話左上幾條山脈嘅線太一致,不過我唔改喇⋯,我一向都係愈改愈差😓









梅里雪山,卡瓦格博峰??





沒有留言:

發佈留言